Venskabsfærdigheder, forudsigelighed og mestring af eget liv er nøgleord

Forudsigelighed er hjørnesten

Forudsigelighed gennem genkendelig daglig rytme og fast, kendt personale er med til at skabe tryghed, trivsel og udvikling for dit barn.

Tydelige og let genkendelige rammer afspejles i vores kropssprog, konkret, venligt og tydeligt sprog, fysiske rammer og visuelle støttesystemer.

Mestring af eget liv vægtes højt

Ressourceorienteret, anerkendende, narrativ og positiv tilgang er vores indgangsvinkel til både børn og forældre. Gennem et højt engagement og en veldefineret faglighed, er vi altid optaget af, hvordan det enkelte barns trivsel, udvikling og læring imødekommes bedst muligt. Dette gør, at barnet udvikler mestringsstrategier til gavn for de udfordringer barnet vil møde i sin dagligdag og i fremtidslivet.

Venskabsfærdigheder er i fokus

Børnefælleskaber og venskabsfærdigheder tænker vi ind i vores daglige aktiviteter inde såvel som ude. ”Uden andre er vi ingenting” er vores motto i Væksthuset.

Social træning har en særlig vigtighed i arbejdet med barnet i Væksthuset. Vi øver dagligt på at udvikle sociale færdigheder.

Fakta om Væksthuset

Specialbørnehaven Væksthuset er et kommunedækkene specialbørnehavetilbud og barnet visiteres hertil. Nogle af børnene er / eller bliver diagnosticeret. Det vil typisk være indenfor autismespektrumforstyrrelser, men også et barn med ADHD kan blive visiteret til en plads i Væksthuset.

Vi har 16 pladser og huset er opdelt i 2 stuer/grupper og flere små rum.

Grupperne er sammensat på tværs af alder, udviklingsniveau og sproglige færdigheder.

Specialbørnehaven Væksthuset opfordrer dig til at kontakte os, når du får tilbudt en plads her hos os.