Sådan arbejder vi

Grundstruktur med nuancer

Hverdagen i Væksthuset er præget af struktur, forudsigelighed og rytmer.

Børnene i Væksthuset følger en fælles grundstruktur, hvor vi arbejder på, at alle børn får øje på at de er del af fællesskabet.

• Alle børn er mødt kl. 9.00 hvor vi samles på stuerne til fælles gennemgang af dagens program og morgenmad.
  • I løbet af formiddagen er der aktiviteter - på tværs af stuerne, alene eller i små grupper.
  • Kl. ca. 10 mødes vi alle på legepladsen eller tager på tur ud af huset. Har vi større aktiviteter, så som temauger, vil det ligeledes foregå her.
  • Til frokost mødes vi alle igen på vores stuer og spiser.
  • Efter frokost har alle pause, længden og type af pausen afhænger af det enkelte barn.
  • Kl. 13 mødes vi alle på legepladsen igen.
  • Kl. 14.30 spiser vi frugt
  • Efter frugt er der indendørs aktiviteter – alene eller i mindre grupper.
  • Individuelt dagsprogram er tilrettelagt ud fra det enkelte barns udviklingsniveau og mål i udviklingsplanen.

Hvis det giver mening for det enkelte barn, har barnet en plan visualiseret ved brug af piktogrammer, billeder af konkreter eller vi kommunikerer via fysiske ting. Eksempelvis at hente madpakken for at vise, at vi nu skal spise.